Hos Nordic IoT centre er vidensdeling en af vores kerneværdier. Derfor har vi partnere fordelt over hele IoT-økosystemet.
I denne blogpost vil vi sætte 3 cases i spotlight som har til fælles at de ville høre under vores brugergruppe med Forsikrings- og finansydelser. Denne brugergruppe kan godt være lidt bred, derfor har vi en kort beskrivelse af hvordan IoT hænger sammen med finans- og forsikringsydelser:
På forsikringsområdet kan IoT anvendes til monitorering og fejlmelding på udstyr og bygninger, hvorved en skades omfang, omkostninger og besvær kan reduceres, skabe bedre relationer og samarbejde mellem forsikringsselskaber og forsikringstagere, til at give bedre forsikringer, mv.
På finansområdet kan IoT anvendes til smarte betalingsløsninger, at modstå og afdække svindel, fremme kundeforståelsen, mv.
Vi har udvalgt relevante cases til dette fra vores partnere: TopDanmark, Mekoprint og Woodsense.
.
TopDanmark: Landmand.dk Topdanmark havde i en længere periode set en stigning i antallet af skader på landmænds gylletanke. Det var både omkostningsfuldt for Topdanmark og landmændene. Det viste sig at mange af skaderne skete på grund af at gylletankene tømmes for meget.
Derfor arbejdes der på en sensorløsning der kan give overblik over niveau i gylletanken og alarmere hvis niveauet bliver for højt/lavt som kan tilgås over SEGES hjemmeside Landmand.dk. På den måde kan Topdanmark komme tættere på deres kunder og få indblik i hvordan skadesmønstre kan forebygges.
Læs mere om deres løsning
her.