Smartere opvarmning
Hjælp os med at designe en brugervenlig Danfoss Eco™ app-termostat, som resonerer med europæiske mainstream-forbrugere. Dette var briefet, design-people fik fra Danfoss Heating, da vi blev bedt om at hjælpe med at udvide produktportfolioen hos Danfoss Smartvarme.
Danfoss Eco™ er målrettet det brede marked, hvorfor den skal adressere forbrugere, som ikke er superbrugere af smart home-produkter. Designteamet fokuserede derfor på tilgængelighed og på tilskyndelse af førstegangsbrug af løsningen. Termostaten og applikationens design er bevidst ensartet, således at en førstegangsbruger vil opleve en ukompliceret og konsistent løsning.
For at sikre det rigtige FIT med slutbrugerpræferencer anvendte vi en specifik persona gennem designprocessen. Johanna - en ”pragmatisk” tech-bruger – er baseret på design-peoples segmenteringsværktøj “Tech User Navigator”, hvor ”pragmatikere” udgør det største segment på 37% af europæiske forbrugere. Pragmatikere er ikke superbrugere, men anser teknologi som anden prioritet. Denne persona gav design- og marketingteamet et fælles sprog i designprocessen. Målet var at skabe en løsning, der var simpelt nok til at være relevant for alle brugergrupper og samtidig smart nok til at være attraktiv for superbrugere. design-people sikrede simplicitet og konsistens i hele kundeoplevelsen fra installation over førstegangsbrug til hverdagsinteraktionen med produktet.