I større restaurantkæder ændrer menuen sig langsomt. En af grundene er teknisk: Opskrifterne ligger digitalt i ovnene, og det koster typisk 100-500 dollars for en tekniker manuelt at opdatere hver ovn med nye opskrifter. Mange restauranter har flere af disse ovne
For at få et forspring på markedet og for at møde fødevareindustriens ønske om højere fleksibilitet, samarbejdede Hounö, en producent af professionelle ovne, med design-people. Opgaven lød: Lad os tage førerskab inden for IoT med en ny cloud-løsning for vores produkter og samtidig skabe værdi for både stakeholdere og brugere.
Brugerinddragelse undervejs i processen satte tempoet og rytmen for projektet. Vi startede med en workshop, bevægede os til udvikling af digitale oplevelsesprototyper og derfra til Europas største fødevarerudstyrsmesse i Milano, hvor vi fik feedback fra fremtidige brugere. Målet om at skabe en unik kundeoplevelse drev konstant innovationen fremad.
Herefter fulgte iterationer, hvor vi udforskede teknikeres, kokkes og restaurantchefers eksisterende arbejdsgange. Disse detaljerede indsigter gav designere og udviklere de bedste muligheder i arbejdet med indholdsstrukturen for cloud-løsningen: Skærmarkitekturen, interaktionsprincipper og sidst men ikke mindst den visuelle integration af Hounös identitet.